Claudia Barthelemy (Menorca, 1991) és cineasta i antropòloga especialitzada en l’ús d’eines etnogràfiques per a la diversitat audiovisual. Col·labora amb productores nacionals i internacionals com a guionista, assessora i/o investigadora. Els seus projectes han participat en laboratoris com el Docs Barcelona, Coofilm (com a mentora de guió documental del programa Mastermind), Cima Impulsa i les Residències de l’Acadèmia del Cinema.
Ha dirigit i escrit els curtmetratges documentals Nota de voz pendiente (Encuentro Estatal de Violencia Vicària e Institucional, Volando Vengo), Reminiscencias de una convivencia (Ayuntamiento de El Vellón, Taller Fractal), Libérate codirigit amb Andrea Casaseca (Teatro Fernán Gómez), la peça multimèdia La vida, codirigit amb Cristina Amate, i ha escrit el guió del curtmetratge documental Vida d’Hendrik Rojas, el qual també ha editat. Ha participat en el projecte col·lectiu Archipiélago (Colectivo Archipiélago i Cochabamba Films) i ha produït el documental de ficció Tiempo de Cristina Amate, en fase de postproducció; la fotografia forma part, també, del seu treball (Jambar).
Actualment, està immersa en la finalització del documental creatiu Rojo y sus platillos voladores, i en la investigació i escriptura del guió, coescrit amb Ana Puentes, del documental Taranta de Samuel Nacar.
Macià Florit Campins (Menorca, 1990) és director de cinema. Es va graduar en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i, gràcies a la beca DOCMA, va cursar el màster en Cinema Documental a l’IPECC-Centro Cultural Matadero (Madrid).
Des del 2015, treballa com a director i muntador a la productora cinematogràfica independent Elsabeth, amb seu a Solsona. La seva experiència professional inclou la producció de programes culturals de televisió, vídeos musicals i llargmetratges documentals i de ficció.
El 2020, entra com a soci a Elsabeth Produccions i, juntament amb el seu soci Xavier Puig, produeixen, realitzen i editen programes com ara El retorn de les lluernes (2020), Una història de la literatura (2021) o Les feres (2024), documentals com Totes les criatures (2021), Morente i Barcelona (2023), País de tòfona (2023), i sessions de música en directe pel projecte Directori de les músiques del Cardener.
Després de dirigir quatre curts documentals, l’any 2021 va estrenar Pedra pàtria, el seu primer llargmetratge com a director. La pel·lícula es va estrenar a Doclisboa, nominada al premi europeu Doc Alliance, i seleccionada a múltiples festivals nacionals i internacionals, entre els quals destaquen Visions du Réel, DOK Leipzig, Black Canvas, Majordocs o Alcances, on va rebre el premi a la millor pel·lícula. El curtmetratge documental Tòtem és el seu darrer treball cinematogràfic.
Arnau Cloquells (Menorca, 2001) és creador audiovisual, cineasta i freelance. Ha cursat el grau en cinematografia, Bande à Part (2020-2022), especialitzant-se, posteriorment, en muntatge a l’ESCAC (2022-2023). És un apassionat de la fotografia i del vídeo, alguns dels projectes personals del qual han estat premiats en distints certàmens (Primer premi al certamen de fotografia submarina per a la preservació del mar Balear, MARE, amb la fotografia Tocant la mar, 2021). Moltes de les seves obres, tant fotogràfiques com audiovisuals, estan fortament influenciades per la mar i l’entorn natural.
Ha treballat en diverses especialitats del món audiovisual: director de fotografia (Sol sol, El que hauríem fet, Ramat), muntador (En Mesquida, la docusèrie Els inexperts), color (El que hauríem fet, Estiu blau), tècnic de so (Ramon Coll de la docusèrie Menorquins), ajudant de producció (Bluebanana x Sevilla). La seva obra comprèn tant el documental, com la ficció, la publicitat (Es Paput, BlueBanana Brand, Buragun Menorca) i el videoclip (Titu Martí, Verlaat, Paunezz, Fiappii). Com a director ha dirigit els curtmetratges documentals Tao (2021) i Mar pla (2023).